تصویر ثابت

ایران + وردنجان


ایران + وردنجان




برگزیده ها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ایران +وردنجان و آدرس v50.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







خوش آمدید لطفا ازتمامی قسمت های وبلاگ دیدن فرمائید.....نظرات ارزشمندشما راهگشای ماخواهدبــــــــود




 نه خانه ها دیگر مطبخ بزرگ دارند و نه کدبانوی خانه وقت و حوصله آشپزی های چندساعته دارد. زندگی ها سرعت گرفته است و انواع غذاهای نیمه آماده از ناگت ها گرفته تا انواع برگر و فلافل مهمان سفره هایمان شده اند. 
 
وقتی به قدیما فکر می‌کنم و یادم میاد که مادربزرگم واسه یک خورش قورمه سبزی از کله سحر تا ظهر زمان صرف میکرد تا به اصطلاح قدیمی ها" غذا جا بیفتد" یاد امروزی ها می افتم که سریعا به سوپرمارکت می‌روند و با خرید غذاهای نیمه‌آماده خوشمزه که خیلی‌ام سریع آماده می‌شوند از این همه دردسر و صرف زمان خلاص می‌شوند، اما خوردن این غذاهای به ظاهر خوشمزه چندان هم در اختلال سلامتی و عادات تغذیه‌ای نامناسب ما بی‌تاثیر نبوده است.
 
پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه در خصوص غذاهای نیمه آماده مثل ناگت‌ها می‌گوید: غذاهای نیمه آماده طی دو مرحله آماده می‌شوند. مرحله اول که در کارخانه تا بسته‌بندی و ارسال به فروشگاه‌ها است و مرحله دوم که در منزل باید تحت حرارت پخته شوند که در طی این دو مرحله اصول زیادی وجود دارد که اگر رعایت نشوند، ممکن است برای سلامت انسانها خطرآفرین باشند.
 
این نمک مخفی است در زیر غذا
این متخصص تغذیه در خصوص نمک مصرفی در تهیه ناگت‌ها عنوان کرد: در تهیه ناگت‌ها معمولا از نمک و مواد افزودنی زیادی استفاده می‌شود که هدف از این کار افزایش کیفیت، مشتری‌پسندی و ماندگاری بالاتر محصول است، اما این نمک زیاد می‌تواند موجب بروز مشکلاتی از جمله مداخله در جذب کلسیم بدن، پوکی استخوان و فشار خون بالا گردد و همچنین مواد افزودنی در ناگت‌ها می‌تواند باعث فراهم شدن زمینه مشکلات گوارشی و آلرژی در افراد باشد.
 
گول طعم خوشمزه این مواد غذایی را نخورید!
فرح‌بخش در مورد رعایت بهداشت در تهیه ناگت‌ها گفت: اگر این ناگت‌ها در شرایط بهداشتی فراهم نشوند و اختلالی در فرآیند آماده‌سازی آنها به وجود آید، می‌تواند موجب ورود آلودگی‌ها ویروس‌ها و باکتری‌ها به بدن ما شوند. پس باید نظارت لازم از سوی مسئولین بهداشت به همه مراکز تهیه غذا صورت گیرد تا امکان قرار گرفتن محصولی عاری از میکروب در دسترس مردم وجود داشته باشد.
 
غذاهای نیمه آماده قابل اعتمادند؟
این صاحب‌نظر با اشاره به روغن مصرفی برای آماده‌سازی ناگت در منزل گفت: این محصول علاوه بر اینکه در کارخانه با چربی و روغن زیاد تهیه و آماده می‌شود، افراد در منزل هم از طرفی پر از روغن برای سوخاری کردن آن استفاده می‌کنند که این کار نه تنها کالری محصول را بالا می‌برد و موجب افزایش وزن و چاقی می‌گردد، بلکه به دلیل چربی بیش از اندازه در جذب ویتامین‌ها و املاح موجود اختلال ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث اختلال در کارکرد کبد و مشکلات قلبی و عروقی در افراد گردد.
 
انتخاب سالم تر، با غذاهای سالم تر
پیام فرح‌بخش در خصوص ضرورت استفاده از روغن‌های مخصوص سرخ‌کردنی برای سرخ کردن مواد غذایی بیان کرد: چون ناگت‌ها در دو مرحله تهیه و آماده می‌شوند، بنابراین ویتامین و املاح معدنی کمتری دارند. در هنگام سرخ کردن مواد غذایی حتما باید از روغن‌های مخصوص سرخ‌کردن که قابلیت تحمل حرارت‌های بالا را دارند و در مقابل حرارت تغییر رنگ نمی‌دهند و نمی‌سوزند، استفاده کنیم و تا حد امکان فقط یکبار از روغن جهت سرخ کردن استفاده گردد. متاسفانه در بسیاری از تهیه غذاها از روغن بارها استفاده می‌شود که این میِ‌تواند موجب بروز سرطان و مشکلات متعدد دیگر گردد.
 
گزارش از میترا پوررمضان
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ جمعه 1 آبان 1394برچسب: نگاهی موشکافانه به داخل غذاهای نیمه آماده , ] [ 1:19 ] [ alimola ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.













Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت