تصویر ثابت

ایران + وردنجان


ایران + وردنجان




برگزیده ها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ایران +وردنجان و آدرس v50.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







خوش آمدید لطفا ازتمامی قسمت های وبلاگ دیدن فرمائید.....نظرات ارزشمندشما راهگشای ماخواهدبــــــــود




روش تهیه مربای گیلاس

روش تهیه مربای گیلاس

 

روش تهیه مربای گیلاس، را برای شما عزیزان و کاربران محترم جوانی ها قرار داده ایم , با مجله جوانی ها همراه باشید.

روش تهیه مربای گیلاس

روش تهیه مربای گیلاس

مواد لازم:

گیلاس ۳ کیلو
شکر ۵/۲ کیلو
وانیل یک سوم قاشق چایخوری

طرز تهیه:

گیلاس ها را بشوئید و هسته آنها را درآورید. سپس لابه لای آنها شکر بپاشید و بگذارید یک شب تا صبح، در یک جای خنک بماند تا آب بیندازد. بعد قابلمه را روی حرارت اجاق قرار دهید تا با حرارت یکنواخت بجوشد. وانیل را هم به آن اضافه کنید. وقتی شربت مربا قوام آمد، آن را امتحان کنید. بعد از آماده شدن مربا آن را از روی حرارت بردارید. شما می توانید از گیلاس های صورتی رنگ هم به همین صورت مربا تهیه کنید.

این مربا هم بسیار خوش رنگ و هم خوشمزه است.

نکات لازم برای تهیه مربا

۱- میوه باید سالم و رسیده باشد. اصلا از میوه هایی که لک دار هستند و در شروع فاسد شدن میباشند، برای تهیه مربا استفاده نکنید.

۲- هر بار بیش از دو کیلو میوه را مربا نکنید، چون هر چه مقدار میوه بیشتر باشد، زمان بیشتری برای طبخ لازم است و این در کیفیت مربای شما تاثیر خواهد گذاشت! سعی کنید عملیات آماده سازی ( پوست کندن ، خرد کردن و… ) و پخت مربا زیاد طول نکشد. این مراحل را سریع انجام دهید تا رنگ و بافت میوه سالم تر بماند.

۳- قابلمه ای را انتخاب کنید که میوه های شما فقط نیمی از آن را پر کند.( به اصطلاح جای آن تنگ نباشد ) و قابلمه را زیاد پر نکنید.

۴- برای تهیه شربت مربا برای هر یک کیلو شکر، ۲۰۰ میلی لیتر آب بریزید. دقت کنید! قبل از اینکه میوه ها را داخل شربت بریزید، شکر باید کاملاً در آب حل شده باشد. ( آب و شکر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کمی شل شود، سپس در انتها فقط یکبار آن را هم بزنید تا کاملاً در آب حل شود ) – زیاد هم زدن شربت و قرار دادن آن روی حرارت شدید، باعث شکرک زدن آن میشود.

۵- مربا را تا حد ممکن بسیار کم و فقط با قاشق چوبی هم بزنید.

۶- در هنگام جوشیدن، اگر روی مربا کف داشت، زود به زود آن را از روی مربا بردارید. ( این کار را با یک کفگیر بزرگ سوراخ دار میتوان به راحتی انجام داد )

۷- بعضی از میوه ها را با شکر مخلوط میکنیم و یک شب در یخچال قرار میدهیم، این کار را درون ظرف مسی انجام ندهید! یعنی مربا چه قبل از پخت و چه بعد از پخت، نباید داخل ظرف مسی استراحت داشته باشد. روی رنگ مربای شما تاثیر خواهد گذاشت.

گردآوری: مجله اینترنتی جوانی ها

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ سه شنبه 7 مهر 1394برچسب:روش تهیه مربای گیلاس, ] [ 21:25 ] [ alimola ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.













Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت