تصویر ثابت

ایران + وردنجان


ایران + وردنجان




برگزیده ها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ایران +وردنجان و آدرس v50.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







خوش آمدید لطفا ازتمامی قسمت های وبلاگ دیدن فرمائید.....نظرات ارزشمندشما راهگشای ماخواهدبــــــــود




باتری گوشی یکی از بزرگترین نگرانی های کاربران گوشی های هوشمند است و این دلیلی است که ما گزارش های متعددی در باره باتری های گوشی و چگونگی نگهداری از آن ها ارائه کرده ایم. اگر متوجه شدید که باتری گوشی شما مثل سابق نیست احتمالا زمان آن رسیده است که بآن را کالیبره کنید.

 
چطور تشخیص دهیم که مشکل از باتری است؟
 
در اولین قدم بهتر است بررسی کنید که چرا کارایی باتری گوشی شما کاهش پیدا کرده است. مشکل از خود باتری است یا به میزان استفاده اندروید از باتری ارتباط دارد؟ می خواهیم به موضوع دوم در این گزارش بپردازیم اما قبل از هر چیز، حتما کنترل نمایید که باتری گوشی شما سالم باشد و م‍‍‍‍‍‍شکل از آن نباشد.
 
اگر باتری گوشی شما امکان جدا شدن را دارد، گوشی را خاموش کنید، قاب آن را باز کنید و باتری را بررسی کنید. به دنبال برآمدگی، نشت یا سولفاته شدن و یا پف کردگی بر روی باتری باشید. در زیر، تصویری از یک گوشی که امکان جداسازی باتری را ندارد آورده ایم که دچار پف کردگی باتری شده است.

در گوشی هایی که باتری آن ها جدا نمی شوند، به دنبال برآمدگی و پف کردگی بر روی گوشی باشید. زمانی که مطمئن شدید که خود باتری مشکلی ندارد و سالم است، می توانید به ادامه مراحل توجه کنید. اگر هنوز شک دارید که آیا باتری سالم است یا خیر، پیشنهاد می کنیم که به یک متخصص مراجعه کنید و از او بخواهید باتری گوشی شما را بررسی کند.

اگر مجبور شدید باتری گوشی خود را تعویض کنید، حتما از باتری های اصلی استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که موارد و دلایل زیاد دیگری هم وجود دارند که می توانند بر روی عملکرد باتری اثر بگذارد. برای مثال اگر گوشی شما شارژ نمی شود، ممکن است مشکل از درگاه اتصال باشد. اگر به تازگی گوشی خود را بروز رسانی کرده اید، و باتری شما سریع خالی می شود، بهتر است حافظه Cache گوشی خود را خالی کنید.
 
 
باتری گوشی خود را کالیبره کنید////در حال کار
 

کالیبره کردن باتری گوشی هوشمند به چه معناست؟
 
سیستم عامل اندروید دارای قابلیتی است به نام Battery Stats یا وضعیت باتری است که ظرفیت باتری را کنترل می کند که چه زمانی کامل شارژ است و چه زمانی خالی. اما گاهی اوقات این قابلیت دچار مشکل می شود و میزان باقی مانده باتری را به درستی نشان نمی دهد و قبل از اینکه باتری گوشی کاملا خالی شود و به 0 درصد برسد، گوشی خاموش می شود. کالیبره کردن باتری در اندروید یعنی تنظیم مجدد سیستم عامل اندروید تا اطلاعات صحیح را به نمایش بگذارد. 
 
اسطوره های باتری گوشی های هوشمند
 
یاتری های یونی لیتیومی دارای حافظه نیستند. مشکل در چگونگی خواندن اطلاعات باتری توسط سیستم عامل اندروید است. همچنین در بعضی از نوشته ها، بیان شده است که پاک کردن فایل batterystats.bin باتری را مجدد کالیبره می کند. این فایل در بیشتر گوشی ها اطلاعاتی از قبیل اینکه چه برنامه هایی زمانی که گوشی در شارژ نیست از باتری استفاده می کنند را جمع آوری می کند. همچنین این فایل زمانی که گوشی بیشتر از 80% شارژ شود، Reset  می شود.
 
چطور بدون روت کردن، باتری گوشی را کالیبره کنیم؟


باتری گوشی خود را کالیبره کنید////در حال کار
 

برای این کار، یک متد بسیار قدیمی وجود دارد و این است که یک بار گوشی به صورت کامل شارژ و خالی شود. اما باید به این نکته اشاره شود که باتری های لیتیوم با ضعف ولتاژ رو به رو می شوند. یعنی زمانی که شارژ باتری کم می شود، ولتاژ مورد نیاز گوشی را تامین نمی کند و ممکن  است صدمات بسیار جدی به گوشی وارد کند. اما اگر باتری گوشی شما، مشکل اصلی است، حد اقل یک بار این ریسک را بکنید. برای اینکار طبق مراحل زیر عمل کنید:
 
1. باتری گوشی را شارژ نکنید تا زمانی که خالی شود و گوشی شما خاموش شود.
 
2. مجدد گوشی را روشن کنید و اجازه دهید که باز خاموش شود
 
3. گوشی خود را بدون روشن کردن به شارژر وصل کنید و منتظر بمانید که کامل و به طور 100 درصد شارژ شود
 
4. گوشی را از شارژر جدا کنید
 
5. گوشی را روشن کنید. نمایش دهنده باتری گوشی، احتمالا عددی کمتر از 100 درصد را نشان می دهد، پس دوباره گوشی را بزنید به شارژ و صبر کنید تا به صورت 100 درصد شارژ شود.
 
6. گوشی را از شارژ جدا کنید و آن را Restart کنید. اگر نشان دهنده باتری بازهم عددی غیر از 100 را نشان داد، مجددا شروع به شارژ کردن آن کنید تا به 100 درصد برسد.
 
7. این چرخه را ادامه دهید تا نشان دهنده باتری عدد 100 درصد را نمایش دهد.
 
8. حالا صبر کنید تا باتری گوشی شما برای بار دیگر خالی شود و گوشی خاموش شود.
 
9. گوشی خود را کامل بدون قطع و وصل کردن برق، شارژ کنید
 
لطفا در نظر داشته باشید که این روش برای کالیبره کردن همیشه توصیه نمی شود.حتی زمانی که باتری گوشی شما کاملا خالی است و گوشی شما روشن نمی شود، باتری گوشی باز هم میزانی شارژ دارد که از صدمه دیدن گوشی جلو گیری کند. از این روش در هر 3 ماه، فقط یک بار استفاده کنید. این روش زمانی که مشکلات باتری واقعا جدی هستند، استفاده می شود.
 
نکته: کاملا تخلیه کردن یک باتری و تلاش برای شارژ بیشتر از حد اصلا کار درستی نیست. خبر خوب این است که زمانی که باتری های لیتیومی در حال شارژ هستند، بعد از شارژ شدن تا حد مورد نیاز، به صورت خود کار جریان برق قطع می شود و همچنین حتی زمانی که گوشی شما روشن نمی شود، باز هم کمی باتری رزرو دارد. اما باز هم تکرار می کنیم که اینکار را فقط زمانی که واقعا نیاز است استفاده کنید، زیرا دارای عوارضی برای باتری است.
 
چطور با روت کردن، باتری گوشی را کالیبره کنیم؟


باتری گوشی خود را کالیبره کنید////در حال کار
 
اگرچی بعضی ها بر این باور هستند که پاک کردن فایل batterystats.bin تاثیر چندانی بر وضعیت نمایش باتری گوشی ندارد. پس برای ادامه کار احتیاج به روت کردن گوشی داریم. توجه داشته باشید که با روت کردن گوشی، گارانتی آن از بین می رود. این روش شباهت زیادی به روش قبل دارد اما در جزییات کمی تفاوت دارد.
 
1. اجازه دهید باتری گوشی کاملا خالی شود و گوشی خاموش شود.
 
2. گوشی را روشن کنید و بگذارید گوشی مجدد خاموش شود.
 
3. بدون قطع برق، گوشی را به شارژ بزنید و صبر کنید تا 100 درصد کامل شود.
 
4. از شارژ جدا کنید.
 
5. گوشی را روشن کنید. اگر باتری شما کمتر از 100 درصد بود، بدون خاموش کردن گوشی، ان را به برق بزنید و صبر کنید تا کامل شارژ شود.
 
6. گوشی را از برق بکشید و آن را Restart کنید. اگر باز هم 100 درصد نبود، گوشی را دوباره به شارژ بزنید تا کامل 100 درصد گوشی شارژ شود.
 
7. این چرخه را تا زمانی که نمایشگر باتری بعد از روشن شدن گوشی، باتری را 100 درصد نمایش دهد، تکرار کنید. زمانی که گوشی را روشن می کنید، دقت کنید به برق نباشد.
 
8. حالا برنامه کالیبره کردن باتری را نصب کنید و بدون اجرا کردن، مطمئن شوید که باتری 100 درصد شارژ است و گوشی را Restart کنید.
 
9. بعد از روشن شدن مجدد گوشی، فورا برنامه را اجرا کنید.
 
10.زمانی که باتری را کالیبره کردید، بگذارید مجدد تا 0 درصد خالی شود و گوشی خاموش شود.
 
11.بار دیگر کامل گوشی را شارژ کنید و دقت کنید که جریان قطع و وصل نشود.
 
تمام!! آیا تا به حال این روش ها را امتحان کرده اید؟ راه های دیگری برای رفع عیب باتری گوشی می شناسید؟ آن ها را با ما به اشتراک بگذارید.

گزارش: مجتبی غنی دل
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: چطور باتری گوشی را کالیبره کنیم؟ ، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 7 شهريور 1394برچسب:, ] [ 19:25 ] [ alimola ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.













Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت